دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

 

 عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار

 

قسمتی از متن پایان نامه :

 

 

مقدمه

 

در فصل دوم به بیان مباحث پیرامون ارزش ویژه برند ، روش‌های ارزیابی آن و همچنین آمیخته بازاریابی پرداخته شد. موارد بیان شده زمینه ساز فرضیات و سوالاتی است که در این پژوهش به دنبال پاسخ به آنها هستیم. پاسخ به این سوالات باید در قالب یک روش مشخص علمی صورت پذیرد که در این فصل از پژوهش به معرفی شیوه و روش پژوهش پرداخته می‌شود. در ادامه  به معرفی مدل ، عملیاتی نمودن  این مدل در پژوهش و تعریف متغیرهای پژوهش پرداخته می‌شود و سپس به معرفی جامعه آماری، شیوه نمونه‌گیری و اندازه نمونه پرداخته می‌شود. سپس با معرفی پرسشنامه به‌عنوان ابزار گردآوری داده‌ها، روایی و پایایی آن را بررسی کرده ابزارهای آماری و آزمون‌های تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش را توضیح خواهیم‌ داد.

 

3-2- نوع و روش پژوهش

 

در این پژوهش سعی می‌باشد با استفاده از مدل ارزش ویژه برند آکر تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر روی ارزش ویژه برند در بازار نرم‌افزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل آنکه این پژوهش به دنبال ارائه راهکار به فعالین این بازار می‌باشد از نوع هدف کاربردی می‌باشد. تحقیق کاربردی تلاشی برای پاسخ دادن به یک معضل مشکل عملی است که در دنیای واقعی وجود دارد ( خاکی ، 1382)  ابتدا با استفاده از روش‌های مطالعات کتابخانه‌ای ، مبانی نظری و سابقه پژوهش استخراج گردید و سپس سعی شد به کمک ابزار پرسشنامه ، داده‌های مورد نیاز جهت تبیین و توصیف متغیرهای پژوهش جمع‌آوری گردد. به همین خاطر این پژوهش را می‌توان بر اساس ماهیت و  روش یک تحقیق توصیفی، پیمایشی منظور نمود.

 

 

 

3-3- الگوی پیشنهادی پژوهش

 

همانطور که در فصول قبلی اشاره شد در این پژوهش جهت بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر روی ارزش ویژه برند مطابق با مدل آکر پرداخته‌ شود. در مدل ارزش ویژه آکر ، ابعاد مشخص کننده ارزش ویژه برند چهار بعد آگاهی از برند ،‌کیفیت ادراک شده ، وفاداری به برند و تداعی‌های برند فرض گردیده‌اند اما همانطور که در تحقیقات یو و همکارانش (2000،2001)  اشاره شده است بعد آگاهی از برند و تداعی‌ها با هم همبستگی مثبت داشته و می‌توان آنها را یک بعد فرض نمود. با بررسی پیشینه تحقیق مشخص شد که در بسیاری از تحقیقات صورت گرفته بر اساس این مدل از جمله مطالعات   و    نیز این دو بعد یکی منظور شده‌اند . به همین خاطر در این پژوهش نیز این دو بعد یک بعد تحت عنوان آگاهی و تداعی‌های برند منظور شده‌ است.

عناصر آمیخته بازاریابی همان عناصر آمیخته مک کارتی در نظر گرفته شده است . با بررسی‌های صورت گرفته این نتیجه حاصل شد که در بازارهای صنعتی ایران و بخصوص بازار نرم‌افزارهای مالی اداری می‌توان اکثر عناصری که تحت عنوان پی‌های اضافه در سایر آمیخته‌های ارائه شده توسط صاحب‌نظران دیگر بازاریابی ارائه شده‌اند را می‌توان در همان چهار عنصر مک کارتی دسته بندی نمود. به‌هررو مدل این پژوهش مطابق شکل شماره 3-1 درنظر گرفته شده‌ است.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترین هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار  می‌باشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به شرح زیر تقسیم‌بندی شده‌اند .

1-5-1- اهداف اصلی

 

تعیین میزان تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرم‌افزار (نرم‌افزارهای مالی، اداری ).

1-5-2- اهداف فرعی

 

اهداف فرعی پژوهش نیز به‌ صورت زیر مجموعه اهداف اصلی  و بر مبنای  ارتباط بین اجزاء آمیخته‌بازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) است . این اهداف در شش  گروه دسته‌بندی شده‌اند که تمامی آنها در مورد برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت :

گروه الف :

  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  آگاهی و تداعی‌ها از برند.

گروه ب :

  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  آگاهی از برند.

گروه ج :

  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  آگاهی از برند.

گروه د :

  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  آگاهی از برند.

گروه ه :

  • تعیین میزان تاثیر وفاداری به برند بر  ارزش ویژه برند .
  • تعیین میزان تاثیر کیفیت ادراک شده از برند بر ارزش ویژه برند .
  • تعیین میزان تاثیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند .
 

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : برند ,پژوهش ,تاثیر ,میزان ,تعیین ,ویژه ,میزان تاثیر ,تعیین میزان ,ارزش ویژه ,ویژه برند ,برند تعیین ,تعیین میزان تاثیر ,برند تعیین میزان ,میزان تاثیر محصول ,عناصر آمیخته بازاریابی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دریا کامپیوتر مجمع اضداد زاگرس چت Ryan روش تحقیق سایت ایران پارس9 بزرگ ترین سایت ایرانی نگاره کویر هر چی بخوای هست بهار دانلود Born